Labirintus verseny a Kandó Szakkoli szervezésében

A Kandó Kálmán Villamosmérnöki Szakkollégium szervezésében megrendezésre kerül egy robotépítő verseny, melynek keretein belül a résztvevő csapatok robotjainak egy labirintusban kell feladatot végrehajtaniuk, autonóm módon.

A feladat:
A pálya 480x480cm-es, ennek a közepén egy 180x180cm-es központi terület található. A központi területhez 4 labirintus csatlakozik, minden oldalán egy. A labirintusok számozással rendelkeznek 1-től 4-ig, felülnézetből, az óramutató járásának megfelelően. Az 1-es és a 4-es számú labirintussal határos sarokban lévő 30x30cm-es terület fekete, ez alapján lehet a labirintusokat beazonosítani. A központi területen található egy 30*30cm alapterületű oszlop, amiből az 1-es labirintus felőli falon a robot ki tud venni egy RFID kártyát, amit tartalmazza, hogy melyik labirintusba kell eljuttatni. A labirintusok mind tartalmaznak egy-egy olyan zsákutcát, aminek fekete a padlója, és a bejárattal szemközti falán található egy kártya bedobó nyílás, a robot feladata a kártyát ide bejuttatni, majd visszatérni a központi területre, és ezt ismételnie a 12 perces kör végéig. A verseny 3 fordulóból áll, melyek után mindig a csapatokat a leadott kártyák száma alapján sorba rendezzük, és a csapatok fele jut tovább a következő körbe, páratlan számú csapat esetén felfelé kerekítve. Ha két csapat ugyanannyi kártyát adott le egy körben, abban az esetben a sorrendet az határozza meg, hogy átlagosan egy kártya leadásár mennyi időre volt szükség az adott körben, az utolsó kártya leadási ideje alapján. A harmadik kör után a csapatok végleges rangsora az összes leadott kártya száma alapján alakul ki, pontegyenlőség esetén szintén az átlagos leadási idő tesz különbséget a csapatok között.

Pontos paraméterek: A labirintus falai 15cm magasak és 15mm vastagok, így a közlekedésre 28,5±1cm széles folyosók állnak rendelkezésre. A kártyakiadó oszlop a kártyát 10cm-es magasságban, az oszlop közepén adja ki, és legalább 30mm-re kitolja az oszlop falának síkjához képest. A kártya 85,5x54x0,9mm-es. A kártya beadó nyílások a kiadóhoz hasonlóan 10cm-es magasságban helyezkednek el, 70x10mm-esek, és a robotnak legalább 40mm-re be kell juttatnia a kártyát a nyílásba, hogy azt biztosan be tudja venni a mechanika.

Szabályok:
A robotnak bele kell férnie egy 280x280x150mm-es téglatestbe, ebből a verseny teljes ideje alatt csak a kártya lóghat ki. Tilos a verseny során a pályát szándékosan megrongálni, illetve tilos a labirintusok falai fölött áthaladni.
A labirintusok két forduló között átalakításra kerülnek, de egy fordulón belül változatlanok maradnak, hogy minden csapat azonos körülmények között próbálkozhasson.
A robotot a csapat a központi terület fekete sarkáról tetszőleges módon indíthatja. Ettől számítva a robotnak 12 perce van minél több kártyát felvennie és leadnia. A kártya kiadó oszlop minden kártya kivétel után 20 másodpercet vár, mielőtt az újabb kivehető kártyát kikészítené.

A verseny 2022-ben kerül megrendezésre, jelentkezni a Kandó Kálmán Villamosmérnöki Szakkollégium weboldalán tudtok. A versenyre olyan 3-8 fős csapatok jelentkezését várjuk, amiknek a tagjainak legalább 60%-a rendelkezik aktív hallgatói jogviszonnyal.

További kérdések esetén keressetek minket a kandoszakkoli@gmail.com email címen.